Freelancer, küçük ajans sahibi, web tasarımcısı, danışman… Kim olursan ol, kendi işini yapan bir profesyonel olarak ilk yapman gereken, ekspertiz çemberini çizmektir.
Ekspertiz çemberi, hizmet verilebilir bir konuda, doğal bir sohbet esnasında bile rahat cümle kurabildiğin, kendinden emin olduğun, fiyatını bildiğin alandır. Bu çemberin dahilinde çeşitli ihtiyaçları olan potansiyel müşterilerin karşına çıktığında, artık onlara bir satış konuşması yapmak zorunda kalmazsın. Bunun yerine ihtiyaç duyulan çözümler konusunda eksper olduğun gerçeği üzerinden bir iletişim çok daha gerçek ve ikna edicidir.
Kendi işini satmaya çalışan bir satış elemanı olmaktan çıkarıp gerçek bir “profesyonel çözüm insanı” haline gelmenin ilk adımlarından biri de bu.
Örnek: Hangi duvar ustasına güvenirsin?
1) Gelip duvara bakıp “burayı kırmak gerekebilir, yıkıp tekrar yapıcaz, arkada boru olabilir, haftaya başlarız, malzeme fiyatı çıkarsa ona göre konuşuruz, fiyatta iş bitince anlaşırız” diyen duvar ustası.
2) Gelip duvarı inceleyip “bu duvar şu şekilde yapılmış ama böyle bir iyileştirme yapmak uzun vadede şu konuda başınızı ağrıtmaz, bu tarz duvarlar alttan su alabilir, o yüzden şu şekilde yalıtım yaparız, daha ucuz şu yöntemi biz yapmıyoruz çünkü garanti veremiyoruz, borulara dokunmayız, fiyatı da XXX TL civarında çıkar, onaylarsanız iki gün sonra başlar 10 gün sonra bitirmiş oluruz.”
Görsel: Dall-E’de oluşturulmuştur. “An expert building a wall, digital art.”